Werken op basis van vertrouwen

Als we in een idee geloven, dan gaan we ook tot het uiterste om er een succes van te maken. We denken mee met onze opdrachtgevers en besparen ze vaak geld door inzicht te verschaffen in de (on)haalbaarheid van een idee. Een aanpak die vraagt om wederzijds vertrouwen. Daarom streven we naar langdurige relaties met onze opdrachtgevers.

We werken altijd in 6 stappen naar een resultaat. En daarna verder ontwikkelen.
Een website is nooit ‘af’, het is een groeidocument dat bloeit zolang je het aandacht blijft geven.

1

vragen stellen

2

Keuzes
maken

3

design & user interface

4

technische
uitvoering

5

opleveren

6

blijven
verbeteren

1. Vragen stellen

Wat gaat er al goed, waar is ruimte voor verbetering? Wat zijn de te bereiken doelen?
Voor de hand liggende vragen, die soms opnieuw gesteld moeten worden. En nog veel belangrijker: wat is de vraag van (potentiële) gebruikers? Wat hopen zij te vinden?
Een luisterend oor is in deze fase ons belangrijkste gereedschap.

2. Keuzes maken!

Tja, kiezen valt nooit mee. Maar het is een bekend gezegde onder hengelaars: “Wie overal op vist, haalt niks binnen”. Dus helpen wij in het maken van keuzes. Dat doen we vaak op basis van de 80-20 regel. Het kost 20% van je inspanningen om 80% van je doelgroep te bereiken. Zonde om 80% van je inspanningen te spenderen aan de overige 20%. En als het moet kunnen we streng zijn.

3. Grafisch ontwerp & user interface

We maken een ontwerp dat aansluit bij het gekozen doel. Aantrekkelijk vormgegeven en afgestemd op de doelgroep. Voor websites ontwerpen we alleen nog maar ‘responsive’ . Dat wil zeggen dat de website geschikt is voor zowel desktop, laptop, tablet als smartphone. Eigenlijk worden er dan dus 4 verschillende ontwerpen gemaakt.

Door goed na te denken over de user interface maken we websites eenvoudig navigeerbaar en gebruiksvriendelijk.

4. Technische uitvoering

In ieder project zit ook een technische fase. Daar kunnen we uren over vertellen. Maar we weten inmiddels dat de meeste opdrachtgevers dat niet zo interessant vinden. Als het maar werkt. Wel fijn misschien om te weten dat we met uiterst bekwame en gedreven technisch specialisten werken en dat ieder project op 136 punten getoetst wordt, alvorens we het vrijgeven aan de buitenwereld.

5. Opleveren zonder stress

En dan is het zover. Na uitgebreid testen zetten we de website live en kan de eerste mailing de deur uit. Altijd een spannend moment. We zorgen op dat soort momenten voor extra beschikbaarheid. Zodat we in geval van nood direct in kunnen grijpen.

6. Verbeteren

Na oplevering van het project wordt getoetst of de doelen van de opdrachtgever worden gehaald. We installeren tools om gedrag van bezoekers te volgen. En we doen kwalitatief gebruikersonderzoek. Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering. Want een digitaal medium is nooit klaar! Om bij te blijven met de maatschappelijke en technische ontwikkelingen zijn websites  voortdurend in ontwikkeling!